onsdag 7 januari 2009

Uppstart

Hej hallå!

Bakmaskinen, årets julklapp 1988. Nu 20 år senare har tomten kommit med en till mig, bättre sent än aldrig får man väl säga.

Ladda med lite råvaror på kvällen och på morgonen har man ett nybakat bröd till frukost. Vad jag har förstått så hamnade dock flertalet av maskinerna från 1988 så småningom på vinden och ansågs som en flopp. Än så länge är jag däremot mycket nöjd med min maskin. Ett antal goda bröd har det blivit, och jag har svårt att tänka mig att jag inte kommer att fortsätta använda den regelbundet under lång tid framöver, det är ju så enkelt och gott.

Kanske är en orsak till flopp-statusen att recepten som följer med maskinen fortfarande idag inte är något vidare, och det var också svårt att hitta bra recept på nätet tyckte jag. Därför denna lilla blog där jag tänkte posta mina egna recept allt eftersom jag provar dem. Tanken är både att göra lite enklare recept och så småningom också prova om det går att få till ett gott surdegsbröd (verkar vara lite olika åsikter om det går att få till i en bakmaskin, spännande att se om jag kan få till det).

Återkommer inom kort med mer info och recept.

2 kommentarer:

  1. Kul blogg, Bloggar du fortfarande? JAg ska då försöka mig på ditt morotsbröd samt surdegen...

    Baka på Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Det verkar inte va nån hemma.... Hur går det med din bakmaskin? Har din maskin också hamnat på vinden? :( Jag vill gärna ha fler recept och inspiration!
    Mvh
    Ingrid

    SvaraRadera